Tillväxtperiod?

Tilda är cirka 9 veckor nu och jag börjar misstänka att hon är i en tillväxtperiod.

Vanligtvis äter hon med ungefär 3 timmars mellanrum på dagen och sover natt mellan 19/20 till någon gång mellan 03 och 05 och efter det börjar tretimmarsrytmen igen. Varje amning tar mellan 20 och 30 minuter.
Men de senaste dagarna vill hon äta oftare och längre tid plus att hon har slängt in amning runt midnatt också. Varje matning tar nu snarare 45 minuter upp till en timme.
Mellan amningarna har hon svårt att komma till ro, en kombination mellan tillväxtfas och utvecklingsfas kanske?
Efter midnattsamningen så vill hon leka och är väldigt pigg och glad, vilket leder till att min sömn blir cirka tre timmar per natt då jag måste natta henne. Så en timme matning, en timme nattning sen är det bara max en timme tills hon vill äta igen (nattetid). Behöver jag tillägga att jag är TRÖTT nu, speciellt då hon inte kommer till ro på dagarna…

Vad tror ni? Tillväxtperiod? Och hur lång tid tills det att vi är tillbaka i gamla hjulspår i så fall tro?

Lämna en kommentar